Tuhansien voimistelijoiden kulkue avaa voimistelun suurtapahtuman Turussa 7.6.2018

12.6.2018

Alkuperäiseen tiedotteeseen pääset tästä.

Voimistelun Suomi Gymnaestrada pyörähtää käyntiin torstaina 7.6.2018 Turun Kupittaanpuistossa. Tapahtuma-alue aukeaa jo puolilta päivin, ja silloin pääsee heti kokeilemaan voimistelua Juissi-halliin, testaamaan yli kahtakymmentä liikuntalajia ulkona puistossa sijaitsevaan toimintapuistoon, viihtymään Blomberginaukion Tapahtumatorilla ja testaamaan kuntoaan Powergym-haastelalueella.

Avajaisiltapäivänä pääsee myös jumppaamaan maksutta Kupittaanpuistossa. Kello 15 tarjolla on hikinen mutta hauska Powergym-tunti ,ja sen perään voit rauhoittua joogaamalla kansanedustaja ja joogaopettaja Saara-Sofia Sirenin johdolla.

Kello 18 Vertitas Stadionin tuntumaan kokoontuu tuhansien voimistelijoiden joukko seuraamaan tapahtumastarttia. Noin klo 18.30 voimistelijat järjestäytyvät iloiseksi, värikkääksi ja äänekkääksi kulkueeksi, joka marssii Kupittaanpuistosta Tuomiokirkkotorille. Voimistelijat marssivat seuroittain ja kantavat mukanaan seurakylttejä. Kulkueesta voikin yrittää bongata esimerkiksi suurimman osallistujaseuran Tampereen Voimistelijat (405 osallistujaa), pohjoisimmat osallistujaseurat Sodankylän Kisasiskot ja Kittilän Naisvoimistelijat tai kokeilla, kuinka monta turkulaista seuraa löytää (vinkki: niitä on yli viisi, också på svenska).

Avajaiskulkueen takia Uudenmaankadun keskustaan vievät kaistat on suljettu muulta liikenteeltä klo 18.30 – 19.30. Myös Aurakadun liikenne pysäytetään siksi aikaa, kun kulkue on sen kohdalla. Kannattaakin jättää torstaina auto kotiin, tulla seuraamaan kulkuetta ja palata sen mukana Kupittaanpuistoon, jossa avajaisyleisöä viihdyttää Pete Parkkonen. Myös Tuomiokirkkotorille voi jäädä viihtymään - siellä lavalle nousee Alex Mattson.

Perjantaista sunnuntaihin Turku on täynnä voimisteluesityksiä ja Kupittaanpuisto pullollaan ilmaisia liikuntamahdollisuuksia. Lue lisää ohjelmasta gymnaestrada.fi-sivulta. Tervetuloa mukaan liikkumaan ja viihtymään!

Lisää tietoa viestintävastaava Anna Takalalta, anna.takala@voimistelu.fi, 040 7367585

Tietoa julkaisijasta

Voimistelun Suomi Gymnaestrada -suurtapahtuma kokoaa 10 000 osallistujaa Turkuun 7.-10.6., ja se on kesän 2018 suurin kansallinen voimistelutapahtuma.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin aikuisten ja tyttöjen liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

www.voimistelu.fi
www.gymnaestrada.fi