Voimistelun Suomi Gymnaestrada lähestyy

29.5.2018

Alkuperäinen tiedote luettavissa täällä.

Akkreditoituminen Voimistelun Suomi Gymnaestradaan päättyy torstaina 31.5.! Olethan jo ilmoittautunut mukaan ikuistamaan kesän liikuttavimmat festarit? Akkreditoitumaan pääset tästä.

Voimistelun suurtapahtuma tuo Turkuun 10 000 voimistelijaa ja täyttää kaupungin voimistelulla, liikunnalla ja iloisilla ihmisillä. Tapahtuma keskittyy Kupittaanpuistoon, mutta levittäytyy sieltä Tuomiokirkkotorille ja näkyy myös Aurajoen varrella.

Neljä tapahtumapäivää tarjoavat elämyksiä, kokemuksia ja paljon nähtävää. Voit tulla esimerkiksi katsomaan voimisteluesityksiä, seuraamaan voimistelukilpailuja, kokeilemaan voimistelua, jumppaamaan puistoon, ottamaan Powergym-haasteen vastaan, testaamaan eri lajeja tai nauttimaan hyvästä ruoasta, mahtavista artisteista ja mukavasta festarifiiliksestä.

Tapahtumien ytimessä on Blomberginaukiolle Kupittaanpuistoon nouseva tapahtumatori. Sen vieressä olevalla Veritas Stadionilla harjoitellaan sunnuntain Tunne liike -päätösjuhlaa varten. Päätösjuhlassa stadionin nurmella on parhaimmillaan noin 4500 voimistelijaa yhtä aikaa. Marli Areenalle voi tulla ihailemaan Voimistelun ja tanssin Lumo -tapahtumaa sekä monipuolisia voimisteluesityksiä. Juissi-halliin rakentuu Skills arena, jossa pääsee kokeilemaan voimistelua turvallisesti ammattilaisten ohjeistamana.

Kupittaanpuistossa on tapahtuman ajan ilmainen yli 20 liikuntalajin toimintapuisto, jossa voit kokeilla vaikkapa jääkiekkoa, golfia, capoeiraa tai keppihevostelua! Tervetuloa liikkumaan ja viihtymään! Uimalan ja Paviljongin tuntumaan nousee perjantaina ja lauantaina Tietoa ja testausta -alue, jossa saat tietoa liikunnasta ja terveydestä ja voit vaikkapa mittauttaa verenpaineesi. Samalla alueella Turun Hope ry järjestää liikuntavälineiden keräyksen: tuo hyväkuntoiset liikuntavälineesi tänne, Hope jakaa ne niitä tarvitseville perheille! Hopen keräyspiste on avoinna perjantaina 8.6. klo 9 – 15, lauantaina 9 – 18 ja sunnuntaina 9 – 12.

Tarkemmat tiedot tapahtumasta löydät sivulta gymnaestrada.fi.

Lisää tietoa tapahtumasta antaa Anna Takala, 040 7367585, anna.takala@voimistelu.fi